söndag 20 oktober 2013

Homecoming

Oh sunday. Som vanligt har jag alltid mest hemlängtan på söndagar. På ett sätt är söndagar helt sköna för man har så mycket tid och kan sova länge med gott samvete. Men samtidigt önskar jag alltid att dagen ska gå snabbt så man kan hoppa direkt till måndag och en ny vecka. Om exakt 70 dagar kommer jag hem för att fira nyår i Finland, ska bli så mysigt o få komma hem o se alla nära o kära igen.



Nu i veckoslutet var det homecoming weekend eller alumni weekend som det också heter. Det innebär att gamla studeranden och professorer är bjudna till universitetet och det är många sportlag som har match. Här var det sista amerikanka fotbollsmatchen för i år och så har vi haft en karneval på gården med karuseller och bumping cars. Vi var och kollade på matchen vilket var helt roligt, massor med åskådare; barn och föräldrar, professorer och studeranden.



Igår kväll gick vi med Jasmine på ett tillfälle för PR och Journalism fakulteten där man tackade en gammal lärare som gick pension och det var mingel och mat och vin, super trevligt. Att dricka vin o diskutera med våra professorer var int det första jag tänkte jag sku göra under min tid här. Vi är ett litet college och det märks att alla känner varandra och stämningen är jätte mysig. På kvällen gick vi ännu till puben på skolan där det var musik och mat och senare ännu på en semi-formal fest som en fraternity höll i. Faktiskt skoj :)








Idag ska jag studera och ta det lugnt, och vänta på måndagen ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar