tisdag 17 september 2013

7 grader celsius

Idag har det faktiskt varit kallt, speciellt jämfört med förra veckan när vi nådde 35 grader som bäst så känns allting ännu kallare än vad det är. Tittade just att det är 7 grader ute nu på kvällen och Åbo visar ändå +12 grader. Hmpf. Inte Californien direkt. Detta resulterade i att jag nu starkt överväger att beställa ett Mysa Strå täcke från IKEA för 40 dollar med warmth rate 5. "An extra warm comforter for those who often feel cold...", yep that's me! Mitt nuvarande täcke kan man nämligen kalla mer en filt och mina trasor till lakan har säkert en thread count på säkert 30 (thank you Walmart).

Jag har i alla fall klagat på kölden idag och som svar fick jag bland annat "..but you're from Finland!! How are you going to survive the winter if you are already freezing?!". Yes that was actually the thing I wanted to know men tyvärr tröstade kommentaren, yeah, they don't turn on the heat until November, inte direkt heller..

Så jag tror nog täcket kommer att vara värt varenda dollar! Over and out!


Ett nytt täcke kräver dock nya lakan hehe ;) Jag är lite småsugen på zebra lakanen eftersom mitt nuvarande täcke är samma nyans som det beigea överkastet så tänkte jag att då kanske mitt nuvarande täcke kunde fungera som filt? Detta, är altså mitt täcke, "påslakanet" som alltså är ett lakan utan påse (haha) ligger under täcket :) ( Ja, mitt täcke är inte vitt som i normala hushåll utan vinrött på ena sidan och beige på andra, det finaste billigaste Walmart hade att erbjuda ).Men å andra sidan tycker jag det söta blommiga sku vara nice o bättre passa med min matta. Eller det svartvita med NYC tryck? Beslutsångest, vad tycker ni? Hjälp mig!

3 kommentarer:

  1. de blommiga!!! :D själv tycker jag om "lugna" färger i sovrummet, pastell o så. Fast zebran va också cool! Härliga pics som du lägger upp, mera bara! :D saknar dej till månen redan <3 puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag håller med! Tycker dom blir söta här i mitt lilla rum :) men sku ja vara hemma sku ja nog vara så sugen på dom med zebra :P Tack fina, saknar dig o er flickor också så mycket! pussar <3

      Radera
    2. jo dom e faktist söta! o dom i zebra också! :D hehe! måst säkert också passa på o köpa nya påslakan när ja kommer till tyskland! piggar upp lite! :D <3

      Radera