lördag 14 september 2013

Saturday

Snart har jag varit här en månad! Kan inte tro hur snabbt tiden har gått. Ungefär 3,5 månad kvar så kommer jag o hälsar på i Finland. Ska bli så härligt o se alla käraste då ♥ Men så länge ska jag njuta av min tid här o det gör jag också, trivs fortfarande bra här!

Idag var Gabriella o jag på gymmet imorse. Den ligger ju 50m härifrån så man kan ju inte direkt undvika att gå ;) Så mycket roligare att gå tillsammans, annars hade jag nog blivit kvar i sängen o mysa under täcket :D

Ikväll ska vi på ett rave party med djungel tema. Det ska bli intressant. De ordnar transport härifrån skolan så det är bra. Skolan är så liten att vi tillomed lärt känna två av dem som kör bussarna dit, känns lite konstigt på nåt sätt. Men jag trivs här i vår lilla community, alla är så snälla. Trots att hälften går runt i sportiga kläder dagligen så känner jag aldrig att någon skulle titta snett på en om man är lite mer uppklädd. Allas personliga stil respekteras här tycker jag o det är fint. Jag kan gå ut precis så som jag är, uppklädd eller utan smink, ingen skillnad. Ingen stirrar fult. Ja tycker också att det är ganska häftigt att det exempelvis finns en klubb här som heter UC Pride com är en gay/straight alliance och den har varit aktiv sedan 1990. Respect :)

Trevlig lördagkväll!

Gymmet at night. Folk tränar oftast på kvällen så morgon gym har hittils varit tomt och skönt.

Jag dricker ju inte helst öl så det fick bli Strawberry Daquiri. Det var ett band som spelade så därför serverades också popcorn. Evenemang = gratis snacks. Me likey! ;D


Ett par som varit gifta i 3 år sjöng och spela gitarr och tamburin tillsammans, super fint!

Här hänger vi nog med i nyheterna även om man måste vara kritisk till vad man ser och läser. "To be media literate", att vara kritisk och använda sig av många källor som vår mass media professor lärt oss.

Diversity :)


Kvällens fest. En av DJ:arna spelar i hockeylaget här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar