fredag 4 mars 2016

Friday night


TGIF! 

Nu tänkte jag gosa ner mig och försöka luska ut vårens hetaste inredningstrender.  Det är bl.a. en av mina första hemläxor från Helsinki Design School inredningslinjen. Modet är ju en stor inspiration och påverkare även i inredningen men oftast kommer trender även från händelser i samhället. Sådant är intressant men alltid svårt att förutspå! Sen beror det ju också på vem som observerar eller "trendspot:ar", alla ser vi ju olika saker och lägger märke till olika detaljer. 
Själv tycker jag att det att ett hem ser ut som ett hem inte behöver eller ska betyda att det är inrett enligt senaste trenderna. Ju tydligare man ser personlighet, minnen och tankar som ligger bakom ett hem, desto mysigare är det tycker jag. Ditt hem ska se ut som dig, inte som den nyaste inredningskatalogen..

Ha en fin kväll alla! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar