måndag 10 mars 2014

Home of the Red Sox

Hello monday!

Nu är det Midterms och sista veckan före en veckas Spring Break vilket betyder en och annan sak på min to-do list. På lördag landar pappa i Boston så vi spenderar 3 nätter där och åker sedan ner till Florida för att hälsa på solen, can't wait! 

Jag var i Boston i november på Thanksgiving break och blev kär. Vi bodde i Chinatown/Theatre district vilket var ett mysigt område med många goda matställen. För övrigt kändes Boston som en intim stad där man kunde gå nästan överallt. Ska bli härligt att åka tillbaka och äta god mat och hoppeligen känna att våren är påväg. Vi ska också se Koivu och Granlund i Minnesota Wild spela mot Boston Bruins, awesooome!


Jag prövade på min första Red Velvet cupcake, omnom.

Mycket asiatiskt i våra hoods

Blanding mellan nytt och gammalt, mycket tegel och färsk god sea food är Boston i ett nötskal, här min goda Lobster roll

Vad sägs om en Medium-sized popcorn och cola? Gaby och jag gick på bio American style med andra ord, här är det först till kvarn som gäller när man får välja sin plats i biosalongen, som tur var var finnarna som vanligt i god tid :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar