lördag 5 oktober 2013

mobile snapshots

Glad fredag!

Veckorna går så otroligt snabbt - säger jag varje vecka- men så känns det! Nu har bladen börjat falla här riktigt ordentligt så det ser ganska fint ut ute nu. Igår fick jag besök från Florida, Kathy och Grandma Lil var här! Det var så roligt att se dem igen efter en så lång tid. Får se dem igen på jullovet när jag åker ner och hälsar på.

Om exakt en vecka åker vi till NYC för 3 nätter, ååh vad jag längtar! Mina besök in The City har hittils varit så korta så ser framemot lite fler dagar där. På önskelistan står Brooklyn Flea och Beacon's Closet och Williamsburg i Brooklyn, Chinatown, Brooklyn Bridge, Central Park, West Village, Soho, Meatpacking District och kanske American Museum of Natural History med fossilerna :) Mest ser jag framemot att bara gå runt och fota en massa och take it all in. Har ni tips på vart man ska gå så får ni gärna dela med er!

Veckoslutet tänkte jag studera flitigt, Midterms är på kommande och ja vill vara så väl förberedd som möjligt före vi åker till NYC, midterms är nämligen precis veckan efter. Ha ett fint veckoslut hjärtan!

Jag idag och min tonfisk lunch

Vår head chef här på campus är en riktigt trevlig typ. En gång lagade han indiskt och nu i tisdag fick vi sushi, halleluja för fisk! Brev från Finland, kiitos Mammi ♥

Ännu här i veckan kunde man gå i shorts, otroligt! Mitt knä värkte lite så gick och checka det hos sjuksystern


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar