måndag 25 januari 2016

Hello Monday









Heej!

Vet ni dendär känslan när man är helt slut efter en lång dag eller träning och det ända man vill göra är att ta ett varmt bad o njuta. Jag behöver ett badkar. Och en varm, lång, tjock badrock att linda mig in i :) Min dag har nog inte varit speciellt jobbig men börja bra fundera på hur skönt det skulle va med ett badkar när jag inte orkade stå i duschen `:-D

Anyway, jag har nu försökt äta vegetariskt ända sen jag såg Cowspiracy filmen och det har faktiskt gått bättre än väntat! Äter ju fortfarande fisk och skaldjur så det kanske är lite fusk, men tycker faktiskt det är en bra början. I alla fall för en föredetta carnivore :) Många dagar har varit helt och hållet vegetariska vilket har gjort att jag har ätit mycket mer grösnaker än vad jag kanske normalt skulle göra. Det bästa av allt; jag tycker inte ens jag är så sugen på kött mera. En tanke av en härligt röd medium biff får mig inte lika exhalterad som tidigare. Nu borde jag bara researcha lite mer vad man borde äta så man får i sig all näring, och speciellt proteiner.
Är det någon annan där på andra sidan rutan som äter vege? Har ni bra tips? :)

Nu blir det lite Downton Abbey tittande o mys på soffan. Ha en fin kväll!

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder💜
    Jag har också börjat intressera mig mera för vegetarisk kost, dock ej helt vegan för vill kunna använda mjölk och ägg fast det nog finns bra vegan alternativ idag. Nätet är fullt med tips, hittade en matblogg som är inspirerande. http://www.happyhealthblog.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tessie! <3
      Jaa det är faktiskt lättare än man tror, finns bra med utbud också på restaurang. Men håller med om att vegan kost skulle vara alltför krångligt.. Tack för tipset, såg ut att vara härliga bilder o. recept!

      Radera