måndag 13 oktober 2014

Avokado pasta



En av mina favorit maträtter just nu är avokadopastan. Det är så enkelt och går super snabbt. Jag har sällan tålamod att stå länge i köket, speciellt då man även ska diska allt sen ;)
Jag gör min med räkor, baby spenat, rucola, röd curry paste/ chili, avokado, lime och tagliatelle pasta. Räkorna måste smälta så under tiden kokar jag pasta, mosar avokadon och blandar den med lime, salt, peppar. När pastan är klar och jag hällt ur vattnet lägger jag i mycket olivolja, räkorna, lite currypaste, den mosade avokadon och baby spenat och rucola. Rör om allt i kastrullen så att det blir varmt. Voilá! En god yoghurt/gräddfils sås till är också toppen. Yum, blir hungrig på nytt haha.
Dela gärna med era räddare i vardagen recept :)


 One of my favorites right now: the avocado pasta. I love cooking but dislike spending hours in the kitchen on a weekday, especially when you need to do the cleaning up after ;) This one is super easy to make. Just take the shrimps out early from the freezer, cook the pasta, and mash the avocado together with lime juice, salt and pepper. When the pasta is done and you've poured out the water, add oil, red curry paste, the shrimps,  the avocado mash, baby spinach and mix it all up in the pan to heat it up. Aaand it's done! Getting hungry just writing this haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar