torsdag 12 september 2013

9/11

Hej världen ♥

Jag i hettan idag med mitt fina halsband. Min frukost idag, kan inte sluta äta bagels med cream cheese ♥ Är redan en philadelphia addict från tidigare men inget slår cream cheesen här.
Idag har det varit minnesdagen för atackerna i NYC och Washington D.C år 2001. Här har det synts med att alla flaggor varit i halvstång och ett minnesbord med ljus fanns uppställt på "club fair" där alla skolans klubbar var representerade. Men sådär annars har det inte synts överdrivet mycket utan kanske istället endast funnits i baktankarna på alla.

Vädret de senaste två dagarna har varit på topp och idag har det varit närmare 35 grader varmt, och fuktigt! Det slår en faktiskt i ansiktet när man kommer ut ur ett air conditioned hus. Så minns jag att det var när jag var här första gången i augusti 2005, tänkte få mer eller mindre hjärtslag varje gång jag steg ut ur en iskall bil till stekande sol och luftfuktighet. Här har jag blivit van att bära med mig tröjor till klassrummet för jag vet att trots att det är full sommar ute kommer jag att frysa i klassrummet :)

Idag har jag börjat morgonen med volleyboll träningar. Är så glad att det gick så bra idag, jag tycker jag har utvecklats som spelare så mycket på två veckor. Känns så roligt att spela när det smider på:) Hade en föreläsning idag och slutade halv ett vilket kändes skönt. Tycker jätte mycket om föreläsningarna i Introduction to Public Relations. Vår föreläsare är en ung och smart kvinna som jobbat inom PR och i en reklambyrå. Klasserna är småa och vi är aldrig mer än ca 15 personer. Alla diskuterar öppet och det är faktiskt ganska mysigt:)
Vår föreläsare sa att vi alltid ska tänka oss att vi betalar 40$ varje gång vi kommer in i klassrummet och att vi ska dra nytta av föreläsningen för den summan. Det är det dom flesta eleverna här betalar för varje föreläsning i och med att de betalar närmare 40 000$ per läsår för att gå här, helt otroligt. Och vi får allt mer eller mindre gratis. Huh, säger jag bara.


Lunch och läxor :) Ser ju mumsigt o hälsosamt ut men måste medge att snart kommer halverade körsbärstomater och  skivad grön paprika ut ur öronen på mig, äter det varje dag :D
Idag åkte jag också till Sangertown Square Mall, (igen, tänker ni, hon bara shoppar ;)) men tyvärr blev det att handla mer i stilen Citymarket gods, det vill säga städsaker och annat spännande... Och eftersom jag spenderade en timme åt att dregla på skor i butiken brevid fick jag mer eller mindre springa med vagnen inne på Target och orientera mig bland hyllorna. Fick nämligen skjuts från skolan eftersom de ordnar gratis resor härifrån några gånger i veckan och jag sade at jag är färdig på två timmar (I wish). Killarnas reaktion när jag bad dem att hämta mig om två timmar "You're gonna shop for TWO hours!?". Eh, vilken planet är ni ifrån.. Kan till sist nämna att resan tillbaka gick på att ena killen höll på att filma sig själv medan han sjöng och dansade i bilen, lucky me som också fick vara med eftersom jag satt rakt bakom honom och såg rakt in i kameran. Alltså, ibland funderar man..

Phew, det var mycket ja hade o säga (har hon inga vänner där?) men jo det har jag men ibland går det väl såhär när jag blir excited :) Så puss & kram på er där hemma, kiva att ni följer mig här :)


Okej, lite huija jag, köpte en ny huppare idag för att jag lyckats att ta med noll stycken hemifrån, behövs när man morgonstrosar som nyvaknad till frukosten varje morgon :) Maten här är nog god tycker jag, finns mycket att välja mellan och alltid kokta grönsaker till som är utan extra smör eller extra salt vilket är bra. Man helt enkelt säger bara till "mattanten" (exempelvis till Tammy som säger "I just looove my Finnish girls, you are all so beautiful and polite") vad man vill ha och så får man det på tallriken. Eller så ber man tortilla tanten göra en tortilla till dig eller hamburgargubben göra en hamburgare till dig. That's how we roll..

Om ni läst hit ända; gratulerar! Nu är det äntligen slut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar